Τα πολυτιμότερα συστατικά των τροφών της εγκυμοσύνης.


Όλο και περισσότερη προσοχή δίνεται στην ισορροπημένη διατροφή κατά την κύηση, τόσο από τις εγκύους όσο και από τους επιστήμονες που τις παρακολουθούν. Η σωστή διατροφή βοηθάει τη μητέρα να έχει μια υγιή εγκυμοσύνη και έναν ευκολότερο τοκετό.Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερη προσοχή δίνεται στην ισορροπημένη διατροφή κατά την κύηση, τόσο από τις εγκύους όσο και από τους επιστήμονες που τις παρακολουθούν. Η σωστή διατροφή βοηθάει τη μητέρα ώστε να έχει μια υγιή εγκυμοσύνη και έναν ευκολότερο τοκετό.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν είναι αναγκαίο να τρωτε για δύο, όπως πιστεύεται από πολλούς. Η ποιότητα της τροφής και όχι η ποσότητα είναι αυτή που παίζει τον καθοριστικό ρόλο. 

Φυσιολογικά στη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να πάρετε 10 -12 κιλά, με ρυθμό τέτοιο ώστε να μην ξεπερνά τα 300 γραμμάρια την εβδομάδα, δηλαδή περίπου 1200 γραμμάρια το μήνα. 

Από την άλλη, μια δίαιτα ανεπαρκής ή μη ισορροπημένη, μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ανάπτυξη των οστών και των δοντιών, καθώς επίσης και στο βάρος του παιδιού. 

Συστατικά τροφών που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα στην εγκυμοσύνη


Το φολικό οξύ
Είναι απαραίτητο αμέσως μετά τη σύλληψη και τους πρώτους τρεις μήνες, για τη σωστή ανάπτυξη του μωρού. Το φολικό οξύ καταστρέφεται στις υψηλές θερμοκρασίες γιΆ αυτό για να διατηρηθεί, μαγειρεύετε τα λαχανικά στον ατμό, για 10 λεπτά το πολύ.

Ο σίδηρος
Δεν περιέχεται μόνο στο κόκκινο κρέας, το συκώτι ή τον κρόκο του αυγού, αλλά και στα φασόλια, το σπανάκι, τις φακές, τα ξερά φρούτα και σε πολλές άλλες φυτικές τροφές. 

Το ασβέστιο
Το ασβέστιο βρίσκεται στο γάλα και στα προϊόντα του, σε ζωϊκές τροφές και είναι επίσης άφθονο στο σπανάκι, στο μπρόκολο, στα αγγούρια, στα λάχανα, στους ξηρούς καρπούς και σε προϊόντα σόγιας. 

Οι πρωτεΐνες
Μεγάλη σημασία για την πορεία της εγκυμοσύνης και τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού παίζει και η ποσότητα πρωτεΐνης στη διατροφή της μητέρας. Οι πρωτεΐνες είναι βασική τροφή για τη δομή των νέων ιστών και βρίσκονται βεβαίως στο κρέας, στα αυγά, στα γαλακτοκομικά αλλά και σε σπόρους, ξηρούς καρπούς και στα δημητριακά.


Η λήψη τροφών που έχουν αποτοξινωτική δράση όπως αυτές που περιέχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, ψευδάργυρο και τροφών που παραδοσιακά θεωρούνται προστατευτικές: το σκόρδο, το γιαούρτι (πηγμένο με φυσική καλλιέργεια), το μήλο και οι φακές.

Βιταμίνη C

Βοηθάει ώστε οι ιστοί του σώματος να είναι υγιείς και να ανθίστανται στην είσοδο ιών, τοξινών, δηλητηρίων κτλ. Βοηθάει επίσης στην απορρόφηση του Fe. Βρίσκεται σε αφθονία σε εσπεριδοειδή, ντομάτες, πράσινες πιπεριές, πράσινα λαχανικά και φρέσκα φρούτα.

Βιταμίνη Ε
Βοηθάει επίσης στην επούλωση και υγεία των ιστών. Βρίσκεται σε δημητριακά, αβοκάντο, πράσινα φύλλα, κρόκο αυγού, μαγιά μπύρας.

Ψευδάργυρος
Βρίσκεται σε θαλασσινά, δημητριακά, μαγιά μπύρας. 
Συνέχεια